Home GÜNCEL ORHANELİ KIRSAL TURİZMDE BİR NUMARA OLMAYA ADAY..!

ORHANELİ KIRSAL TURİZMDE BİR NUMARA OLMAYA ADAY..!

- Guncellenme Tarihi: 7 Haziran 2022 18:56
12 min read
ORHANELİ KIRSAL TURİZMDE BİR NUMARA OLMAYA ADAY..! için yorumlar kapalı

Orhaneli Belediyesi, Ali Aykurt başkanlığında bölgeye hayat verecek, bölgenin gelirini hiç olmadığı kadar yükseklere taşıyacak projelerle gündemde… Başkan Aykurt ve ekibinin girişimleri ile Orhaneli’de Türkiye’nin ikinci Bursa’nın ilk zayıflama köyü için adım atıldı. Öte yandan Marmara Bölgesi’nin tek rafting parkuru ile yerli ve yabancı turistlerin gözdesi haline geliyor.

Aykurt’un başarısının en önemli kanıtı ise; 30 milyon lira bütçeli belediyenin Büyükşehir ve bakanlıklarla ortak yaptıkları işlerin boyutunun belediye bütçesinin çok fazla üstünde olması…

Orhaneli Belediye Başkanı Ali Aykurt görevde olduğu 3 yıllık süreçte belediyenin çalışmalarını basın mensupları aracılığıyla kamuoyuyla paylaştı. Yapılan çalışmaları yerinde gazetecilere tanıtan Aykurt, az zamanda yapılan büyük işleri gururla anlattı. Bursa’nın en önemli kırsal turizm alanlarından biri olan Sadağı Kanyonu’nda icraatlarını anlatan Aykurt, özellikle kırsal turizm alanında yaptıkları hamlelerle Orhaneli’nin ismini tüm Türkiye’ye duyurduklarını anlattı. Sadağı Kanyonu’nu yeniden düzenleyerek vatandaşların ve turistlerin en iyi şekilde faydalanacakları hale getirdiklerini anlatan Aykurt, tüm Bursalıları bu kanyona gelmeye davet etti.

TÜRKİYE’NİN İKİNCİ BURSA’NIN İLK ZAYIFLAMA KÖYÜ

Dünyada hızla artan obeziteye karşı insanlar çareler aramaya devam ederken, Orhaneli bu alanda da önemli bir yatırımın merkezi haline geliyor. Orhaneli Belediye Başkanı Ali Aykurt, Türkiye’nin ikinci ‘Zayıflama Köyü’nün Orhaneli’ne kurulacağını açıkladı. Orhaneli’ye bağlı 950 rakımlı, doğal suyu ve bir göleti de olan bir alana kurulacak olan köyde, zayıflamak isteyen insanlar doktor eşliğinde seanslar alabilecek. Orhaneli’ne bağlı Göynükbelen ile Dağgüney mahalleleri arasında 950 rakımlı, içerisinde doğal suyu olan 28 dönümlük arazi üzerine kurulacak ‘Zayıflama Köyü’ içerisinde bir gölet, 45 adet insanların konaklayacağı ev ile ortak kullanım alanı ve restoranı olacak zayıflama köyünden yararlanmak isteyenler 10-15-20 seanslar halinde doktor eşliğinde programa katılabilecek.

“BİRİNCİ BAŞLIK TURİZM OLMADI DEDİM”

Aykurt, göreve geldiği günden itibaren her kesime aynı şekilde davrandığını ve asla siyasi bakışla hareket etmediğini ifade etti. Göreve geldiğinde 128 personel olan Orhaneli Belediyesi’nde personel sayısının rafting, düğün salonu, otel gibi hizmet alanları eklenmesine rağmen 107’ye indiğini anlatan Aykurt,  “Ben fabrikalarda da yöneticilik yapmış biriyim. Özel sektör mantığı ile belediyeyi çalıştırmaya gayret gösteriyorum. ‘Ben işe alayım da kimi alırsam alayım’ mantığı ile değil. Belediyemizin yöneticilerini ya fabrika müdürlerinden aldım, ya da özel sektörde kendisini iyi yetiştirmiş kişileri tercih ettim. Bu 107 kişi ile belediyeyi yönetirken, farklı iş kolları da buna dahil oldu. Bizler daha az personel ile daha çok iş yapıyoruz” dedi. Aykurt, “Ben göreve gelirken demiştim ki, birincisi tarım, ikincisi sanayi, üçüncüsü de turizm demiştim. Göreve geldikten sonra şu hassasiyeti gördüm, birinci başlık ‘turizm olmalı’ dedim. Sıralamada kincisi tarım ve hayvancılık, üçüncü sanayi olsun dedik. Üçünde de ciddi anlamda atılımlar yapmaktayız. Bizim Orhaneli’mizde, zayıflama köyü oluşacak. Bu Türkiye’de ikinci olacak. İlki Bodrum’da yapıldı, ikincisi de Bursa Orhaneli de olacak” diye konuştu.

“RAFTİNGİ DÜŞÜNEN OLMAMIŞTI, BİZ DÜŞÜNDÜK”

Aykurt’un büyük bir gururla anlattığı diğer projesi ise rafting. Marmara bölgesinin tek rafting parkurunu oluşturduklarını anlatan Aykurt, “Yıllardır bu akarsu var ama raftingi düşünen olmamış. Biz düşündük ve bunu yaptık. Bu çalışma bizim belediyemiz ve ilçemiz adına yapmış olduğumuz ‘altın vuruş’ diye tabir edilen bir iştir. Rafting diyoruz ama altını da doldurmaya çalışıyoruz. Hemen yanı başına 15 tane bungalov ev yaptık. Misafirhane, restoran yaptık. Yakında hizmete girecek” ifadelerini kullandı. Yaptıkları her işin hikayesinin altını doldurmaya özen gösterdiklerini, 15 olan bungalov sayısını kısa sürede 45’e çıkaracaklarını anlatan Aykurt, kırsal turizmi geliştirme adına Sadağ Köyü’nün sol kısmında, belediye olarak 17 tane villa yapacaklarını söyleyen Aykurt, “Villa yaparak, Bursa’da yaşayıp da toprakla haşır neşir olmayı seven insanları buraya çekeceğiz. Dikkat çekmemiz gereken önemli şeylerden biri de Orhaneli artık Bursa’nın çok yakınında ve yaşanabilecek çok güzel bir yer. Başlığımızı da koyduk. İlçemizin mottosu şudur, ‘Doğanın ve doğal insanın şehri’. Orhaneli’de bir yürüyüş yolu bile yoktu, yaptık. Bir küçük halı saha vardı, ben göreve gelmeden yıkılmıştı. Halı saha yaptık, yanına kütüphanesini de inşa ettik. Bundan sonra çalışmalarımız aralıksız devam edecek” dedi. Toplantıda yapılan diğer hizmetlerden de örnekler veren Aykurt, kırsal mahallelerdeki vatandaşlar için 21 tip projelerinin olduğunu ve daha inşaata başlarken insanların 40-50 bin lira fayda sağladığını kaydetti.

GENÇLİK KAMPI VE RAFTİNG PARKURU

Aykurt ayrıca Göynükbelen Gölcük yaylasına yapmayı yapılması planlanan gençlik kampı için Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın 20 milyon lira bütçe ayırdığına işaret eden Aykurt, her zaman ulaşılan bir başkan olduğunu, vatandaşların ihtiyaçlarına göre belediyenin imkanlarının ey iyi şekilde kullanmanın gayreti içinde olduklarını, Büyükşehir ve bakanlıkların desteğiyle bölgenin ciddi bir atılım içinde olduğunu da sözlerine ekledi.  Marmara Bölgesi’nin ilk rafting parkuru olan Orhaneli Kocasu Rafting Parkurunun her geçen gün daha fazla ilgi gördüğünü aktaran Aykurt,  bu yıl Kuveyt ve Bahreyn’den turistleri ağırlamaya hazırlandıklarını vurguladı. Geçen yıl hizmete açılan 8,5 kilometrelik Orhaneli Kocasu Rafting Parkurunun önemli bir yatırım olduğunu aktaran Aykurt, bir bota en fazla altı kişinin bindiği parkurda başından sonuna 2 saat süren bir deneyim yaşama imkanı sunduklarını kaydetti. 12 rapitten oluşan parkur, adrenalin tutkunlarının gözdesi olma yolunda hızla ilerliyor.

Load More Related Articles
Load More By admin
Load More In GÜNCEL
Comments are closed.

Benzer Haberler

Büyükşehir ‘Ücretsiz Otopark’ Alanlarında Görev Başında

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in talimatıyla yürürlüğe alınan cadde ve …